Itt találod az összes cikket a „útfelújítás” témában!
A Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósított projekt 2024. január 29-én zárult.
Az alapokig megújult út a decemberi végi átadási határidő előtt hat hónappal elkészült.
A pályázat részeként a régi földút helyén egy közel 350 méter hosszú új átkötő út is megépül.
Hajóson 40 milliós belterületi útberuházás fejeződik be hamarosan.
A megye életében az egyik legnagyobb beruházási csomag ért véget.
Bács-Kiskun megye közlekedésének egyik ütőere az 52-es főút, amely a Duna irányából Kecskemét felé a legforgalmasabb út.
A Kubinszky és a Malomszög utcákra már elnyert felújítási projektek mellé egy újabb belvárosi utca útburkolatának rekonstrukciójára és ivóvízvezetékének cseréjére nyújtott be pályázatot a kalocsai önkormányzat.
Egy javaslatot levett a napirendről az előterjesztő polgármester – ez több tízmilliós mozgásteret szabadított föl, amit az ellenzéki képviselők máris felosztottak volna. Mutatjuk, ki mire költené a most zsebben maradt összeget, és végül mi lett a sorsa.
Célegyenesbe került az 5309-es út Kecel - Kalocsa közötti szakaszának felújítása. A 22 kilométer hosszú útszakasz korszerűsítése komolyabb beavatkozást igényel, ugyanis a jelenleg váltakozó forgalom mellett használható DVCS-hidat 80 tonnás terhelésűre fejlesztik.
A beruházás során a kápolna és a ravatalozó épületének, a temetőkerítés egyes részeinek felújítására kerül sor, valamint napelemes közvilágítási kandelábereket telepítenek.
Az útépítés határidejéről egyelőre csak találgatni lehet, de a jogi, rendezési, tervi háttere már adott. A ma délutáni ülésén egyhangúlag döntött erről a kalocsai önkormányzat képviselő-testülete.
Dusnoki Csaba: büszkék lehetünk arra, hogy részesei vagyunk ennek a pillanatnak, itt lehetünk ezen a munkaterület átadón, amelyről hisszük, hogy az életünkben nagymértékű pozitív változást hoz.
Az útrekonstrukció a Soltvadkert - Kecel-Kiskőrös címérével és a három város zászlajával díszített körforgalomtól egészen a kiskőrösi MOL benzinkútnál lévő körforgalomig tart.
A régen várt fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen javul majd a térség és a megye közlekedési infrastruktúrája.
A felújított utak mintegy 50 ezer lakosnak, Soltvadkert, Kiskőrös, Kecel, Kiskunhalas lakosainak a biztonságosabb közlekedését teszi lehetővé Kecskemét irányába.
Az utca burkolata közel 30 évvel ezelőtt épült, de azóta nem újították fel.
Nyilvánosságra hozták a tervezői munkákra és engedélyeztetésre vonatkozó nyílt közbeszerzési eljárás eredményét.
A felhívás első üteme az 51-es főút 24 kilométer hosszú, a város belterületi részét is magába foglaló, Kalocsa és az M9-es körforgó közötti szakaszára vonatkozik.
A már korábban is folt-folt hátán út ezzel különösen nagy esőzések idején lesz biztonságosabban járható.
E heti összefoglalónkban szó esik három gyilkosságról is, de szerencsére csak a rendőrségi statisztika kapcsán. A héten ugyanis nem folyt vér a térségben. Akit csak az ilyesmi érdekli, lapozzon! A többieknek az egészségügy, a Magyar Közút Zrt. és a KKC háza tájáról szolgálhatunk érdekes információkkal, a birkózás világából pedig egy szenzációs hírt is szállítottunk. Egy kisebb autóbaleset erre a hétre is jutott, de ez nem a következményei, hanem a tanulságai miatt volt érdekes.
A költségek nagyobb részét a Kecel-Imrehegy-Kiskunhalas közötti, a megye legrosszabb útjai közé tartozó szakasz felújítására fordíthatják majd.
Egyedül Hajós esetében tevődött át a több mint 2 kilométer hosszú út rekonstrukciója a 2019. év tavaszára, mivel a fejlesztés itt a híd korszerűsítését is magába foglalja.
A géderlaki komphoz vezető út felújítása azért fontos, mert a megaprojekt megvalósítását az új Duna-híd átadásáig egy nagy befogadású, folyamatosan közlekedő komphajóval segítenék.
Alapjaiban változott meg a településkép Miskén, ahol december közepén hivatalosan is befejeződik a községen Hajós irányába átvezető, főutcának is nevezett út rekonstrukciója.
Előkészítő szakaszba léptek azok a Kalocsát és vonzáskörzetét jelentős mértékben érintő útkorszerűsítési és rekonstrukciós beruházások, amelyek alapvetően a Paks II. projekthez kapcsolódnak.
Napi szinten elsősorban a Bajához munkahelyei és iskolái miatt kötődő fajsziak és dusnokiak élvezhetik a dusnoki körforgótól (M9 felhajtó) egészen Bajáig tartó, mintegy 30 kilométer hosszú 51-es útszakasz korszerűsítésének előnyeit.
Hosszú távú reményeket fűz a város műszaki osztálya a már két kalocsai utcában is kipróbált eljáráshoz, amely jó költséghatékonyságával a kis forgalmú – ezért a költséges útfelújításoknál mindig hátra sorolódó – utcáknak is reményt hozhat. De csak távlatit: egyelőre az innovatív eljárás szívét jelentő aszfaltozó gép szervizben, a Gém utcai út- és parkolóhely-felújítási projekt félben áll. Kérdéseinkre Boromisza Viktor műszaki osztályvezető válaszolt.
Harmincmillió forintnyi TOP-os pályázati összegből szigetelik az óvoda külső falazatát és a tetőt, emellett belső közösségi terek parkettázását is elvégzik a szakemberek.
Miskén két fontos beruházás, a csapadékvíz-elvezető hálózat megújítása és a községen átvezető út újjáépítése van folyamatban. Őszig mindkét beruházást átadják.
Gyakorlatilag teljesen újjáépítik a Hajós várost és a közigazgatási területéhez tartozó Pincefalut összekötő utat.
Négy nagy forgalmú útszakasz rekonstrukciója indulhat el jövőre Kecskeméten, miután az önkormányzat 1,2 milliárd forintot nyert el a kivitelező munkákra a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében. A projekt révén a déli iparterület közlekedése lesz biztonságosabb.
Régóta fennálló problémára nyújt megoldást a belügyminisztériumi támogatás.
Forradalmasíthatná az útjavítás technológiáját a Kalocsán évekkel ezelőtt kipróbált módszer, amelynek hatékonyságáról magunk is meggyőződhetünk! További előnye, hogy a felhasznált anyagok kivétel nélkül újrahasznosított hulladékok.
Kalocsa Város Önkormányzata pályázatot nyújtott be a Bem Apó Utcai Óvoda épületenergetikai korszerűsítésére és a sportcsarnok hőlégfűtési rendszerének rekonstrukciójára, és van remény a Csalogány utca és a kapcsolódó lakóutak felújítására is. A beruházások – kedvező elbírálás esetén – jövő év első félévében megvalósulhatnak.
„Én ilyen törvénytelenségben nem veszek részt” – mondta Angeli Gabriella, majd kivonult a teremből, pedig nem konfliktusos kérdésekről volt szó: csupán két pályázathoz szükséges döntések meghozatalához hívták össze a testületet. Mi válthatott ki ilyen izgalmakat? Kattintson!
Beláthatatlan károkat okoz az ötven év után hazánkban megjelent száj- és körömfájás vírus, amely nemrégiben Szlovákiában is felütötte a fejét. Tamás Ferenccel, a Hérkány Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével jártuk körbe a legfontosabb kérdéseket a Fókuszban Podcast első adásában.