Már nem kell sokat várni, hamarosan jó minőségű, némi túlzással biliárdasztal simaságú utakon, megújult hidakon közlekedhetünk a kalocsai járásban. A közel 74 kilométer hosszúságú útszakasz felújításával a szerződésben foglalt határidőknek megfelelő ütemben haladnak – tájékoztatta portálunkat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs Osztálya. Természetesen ezzel egy időben a helyszínen is tájékozódtunk.
Dr. Sztana Zoltán, a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatója egy korábbi sajtótájékoztatón elmondta:
2017 óta tartó előkészítő munka előzte mega munkaterület átadást. Az úthálózat-felújítási munkák 2021. június 15-énkezdődtek ”.Az összesen 74 kilométeres burkolat felújítás 8 utat érint, ezek felújítása külön-külön vállalkozási szerződés alapján történik. A kivitelezést a közbeszerzési pályázat nyertese, a Soltút Kft. végzi.
Első körben a teherbírás- problémás, lokális szakaszok kijelölése történik meg, ahol teljes pályaszerkezet-cserét hajtanak végre, hogy a későbbi süllyedéseket meggátolják.
A következő lépésben a felső réteget lemarták, és erre építettek rá egy kötőréteget. Erre jön rá egy kopóréteg, mint záróréteg. Magyarul a felület teljes hosszában és szélességében kettő új aszfaltréteget kap. Ezt követően útburkolati jeleket festenek fel, közlekedésjelző táblákat cserélnek, valamint a padka és az szikkasztóárkok kitisztítására, megújítására is sor kerül.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
Ahogyan azt korábban megírtuk, a leghosszabb, ezáltal a legtöbb időt és munkát az 5308 számú út, a Dunapataj – Szakmár – Kalocsa közötti közút felújítása igényli, ezért a bejárásunkat is ezen a szakaszon kezdtük.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
Mint tapasztaltuk, a Dunapataj és Szakmár közötti részen a híd felújítása, a záróréteg építése és a forgalomtechnikai jelzések kivitelezése van hátra.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
Kalocsáról Negyvenszállás irányába az út felmarását végzik és az első aszfaltréteget fektetik le. A Kisüllési-csatorna feletti hídon a felújítást végző munkagépek már közlekednek, de a forgalom elől még zárva van.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
Az 5311-es úton Szakmár és Halom szállás között a híd felújítása és a vasúti átkelő kialakítása, majd a záróréteg építése következik. Tovább haladva Miske irányába az 5313-as és az 53116-os úton, azaz Homokmégy - Alsómégy szakaszon is megkezdődtek a munkálatok, itt 8,2 kilométernyi szakasz fog megújulni.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
Haladva az 5311-esen, Drágszélnél a felső réteg lemarása és a kötőréteg kiépítése zajlik. Miske településén a padka és árkok rendezése, valamint a Sárköz I. főcsatorna felett vezető híd felújítását végezték, mikor arra közlekedtünk az 51-es főút irányába. Ez közel 19 kilométer hosszú útfelújítást jelent ezen a szakaszon.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
A harmadik leghosszabb rész, az 5106-os út. Ez egy 17,8 kilométeres szakasz, ami a Duna - menti községeket érinti. A Dunapatajból kivezető részt felmarták, Ordas térségében az első réteg kész. Géderlak belterületén a csatorna fedlapok szintbe hozása, illetve a faluból kifelé, Dunaszentbenedek irányába az első réteg kialakítása zajlik. Az Úszod és Foktő közötti útszakasz a második aszfalt rétegre vár.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
Kalocsa belterületén, az 51-es kereszteződésétől kifelé haladva a Miskei úton, egészen pontosan az 5301-es út 70.594 km-től a 72,996 km-ig dolgoznak a szakemberek. Arra jártunkkor a jobb oldali sávon végeztek pályaszerkezet-cserét.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
Az 53115-ös, vagyis az öregcsertői bekötő út és Öregcsertő belterület is megkapta az első réteg aszfaltot. Ezen a 3,08 kilométeres távon a záróréteg és természetesen a forgalomtechnikai jelzések kivitelezése lesz a záróesemény.
Forrás: Kastély Béla / KALOhírek
A munkálatokkal járó lezárások, félpályás forgalomkorlátozások, jelzőlámpás, illetve a jelzőőrös forgalomirányítás kétségtelenül naponta kellemetlenségeket okoz,de a végeredmény mindenkit kárpótolni fog!
Jó tanács: a felgyülemlett feszültséget ne a felújítást végző szakembereken vezessük le. Sajnos sokan fittyet hánynak az alapvető közlekedési szabályokra. A Magyar Közút Zrt. portálunkon keresztül is a lakosság és a közlekedők türelmét, megértését kéri.
Egy új formátummal jelentkezik jövő héttől hírportálunk: indul a KALOhírek új stúdiójának első műsora, a Fókuszban Podcast. Érdemes lesz velünk tartani!