Legalább egy éve, de az is lehet, hogy régebb óta csúfítja a Foktői úti laktanya előtti parkolóban árválkodó, hétről hétre rosszabb állapotban lévő, rendszám nélküli zöld Wartburg a közterületet. Jöhetett tavasz, nyár, tél, most újra tavasz, de ember nem volt, aki intézkedjen, hogy a kivert hátsó szélvédővel, néhány hete már leszerelt hátsó ajtókkal, szabályosan kibelezett jármű ne rontsa az utca, a város képét. Egyesek szerint nem más ez, mint egyfajta kézzelfogható látlelet a városban uralkodó állapotokról, a közömbösségről. Mert ugye nehéz elképzelni, hogy az ott lakók, a körzet önkormányzati képviselője, vagy ha már azok nem, valamelyik városvezető legalább egy alkalommal nem haladt el a csúfság mellett, ne vette volna észre azt, ami nem oda való.
Lehet persze moralizálni, hogy mit is akarunk, amikor elég benézni a laktanya udvarába, megnézni az inkriminált helyszínen rothadó, száradó faleveleket, amit az önkormányzat rendelete értelmében az ingatlan tulajdonosának, legyen az magán vagy jogi személy kell rendben és tisztán tartania.
Forrás: Zsiga Ferenc / KALOhírek
Ám maradjunk csak a már úgy 30 éve négyüteműnek gyártott Wartburgnál, mert
ha valakinek, hát a tulajdonosának van felelőssége a roncs közterületi, nem megengedett módon történő tárolásában.
Nem lenne, lesz nagy kunszt megállapítani, hogy ki ő valójában, mert ha rendszáma nincs is a már ipartörténeti emléknek sem jó járműtorzónak, alvázszáma ettől még van.
Aztán a parkolóval szemben lévő házak lakói is észlelhettek mindebből valamit, ha mást nem, amikor bezúzták a hátsó ablakot, vagy leszerelték a hátsó ajtókat.
Forrás: Zsiga Ferenc / KALOhírek
A laktanyát is őrzik, és ha már nem is tartják rendben, attól még információval szolgálhatnak a közterületi szégyenfoltról.
Sajnos nem túlzunk, amikor azt állítjuk, hogy ilyennel a városok közül Solton, Hajóson, de Dunapatajon és a többi községekben sem találkozunk. Ahogy az egyik községi polgármester nem kis éllel a hangjában mondta: közterületi ügyekben nem Kalocsára megyünk tanulmányútra.
Mindez pár száz méterre a Kalocsa Szíve program részeként megépített nagy parkolótól, a város nevezetességeitől,
vagy azoknak a katonáknak emléket állító oszlopoktól, akik egykor még figyeltek arra, hogy a laktanyakapun kívül is katonás rend legyen és tisztán tartsák a közterületi parkolót.
Forrás: Zsiga Ferenc / KALOhírek
Megmondom, másik, nálunk e tekintetben komolyabb városokban mindez hogy van.
1. Az üzemképtelen jármű észlelése.
2. Értesítés kihelyezése a szélvédőn, jegyzőkönyv felvétele.
3. 15 nap elteltével a jármű visszaellenőrzése (annak megállapítása, hogy a jármű tulajdonosa, üzemben tartója eleget tett-e az értesítésben szereplő felhívásnak)
4. Amennyiben a jármű a 15. napot követően is a közterületen van, az elszállítás megrendelése.
5. Egyeztetett időpontban a szállítás végrehajtása, jegyzőkönyvezés, részletes állapotfelmérés mellett.
6. Őrzött telephelyre szállítás.
7. A jármű üzemben tartójának, tulajdonosának azonnali értesítése postai úton az elszállításról, az intézkedés költségeiről, felhívás a jármű haladéktalan átvételére.
8. Amennyiben nem jelentkezik, hat hónapig a tulajdonos költségére őrzik, majd szintén az ő költségére regisztrált bontóba szállítják, vagy értékesítik. Az önkormányzat vagy intézménye a tulajdonoson az akkor már tetemes költségeket akár végrehajtó útján is behajtja.
Nagyon reméljük, a tulajdonos, vagy akire tartozik és eddig eljutott az olvasásban, végre neki lát, teszi a dolgát és eltakarítja a Foktői úti Wartburg roncsot!