Legalább egy éve, de az is lehet, hogy régebb óta csúfítja a Foktői úti laktanya előtti parkolóban árválkodó, hétről hétre rosszabb állapotban lévő, rendszám nélküli zöld Wartburg a közterületet. Jöhetett tavasz, nyár, tél, most újra tavasz, de ember nem volt, aki intézkedjen, hogy a kivert hátsó szélvédővel, néhány hete már leszerelt hátsó ajtókkal, szabályosan kibelezett jármű ne rontsa az utca, a város képét. Egyesek szerint nem más ez, mint egyfajta kézzelfogható látlelet a városban uralkodó állapotokról, a közömbösségről. Mert ugye nehéz elképzelni, hogy az ott lakók, a körzet önkormányzati képviselője, vagy ha már azok nem, valamelyik városvezető legalább egy alkalommal nem haladt el a csúfság mellett, ne vette volna észre azt, ami nem oda való.
Lehet persze moralizálni, hogy mit is akarunk, amikor elég benézni a laktanya udvarába, megnézni az inkriminált helyszínen rothadó, száradó faleveleket, amit az önkormányzat rendelete értelmében az ingatlan tulajdonosának, legyen az magán vagy jogi személy kell rendben és tisztán tartania.
Ám maradjunk csak a már úgy 30 éve négyüteműnek gyártott Wartburgnál, mert
ha valakinek, hát a tulajdonosának van felelőssége a roncs közterületi, nem megengedett módon történő tárolásában.
Nem lenne, lesz nagy kunszt megállapítani, hogy ki ő valójában, mert ha rendszáma nincs is a már ipartörténeti emléknek sem jó járműtorzónak, alvázszáma ettől még van.
Aztán a parkolóval szemben lévő házak lakói is észlelhettek mindebből valamit, ha mást nem, amikor bezúzták a hátsó ablakot, vagy leszerelték a hátsó ajtókat.
A laktanyát is őrzik, és ha már nem is tartják rendben, attól még információval szolgálhatnak a közterületi szégyenfoltról.
Sajnos nem túlzunk, amikor azt állítjuk, hogy ilyennel a városok közül Solton, Hajóson, de Dunapatajon és a többi községekben sem találkozunk. Ahogy az egyik községi polgármester nem kis éllel a hangjában mondta: közterületi ügyekben nem Kalocsára megyünk tanulmányútra.
Mindez pár száz méterre a Kalocsa Szíve program részeként megépített nagy parkolótól, a város nevezetességeitől,
vagy azoknak a katonáknak emléket állító oszlopoktól, akik egykor még figyeltek arra, hogy a laktanyakapun kívül is katonás rend legyen és tisztán tartsák a közterületi parkolót.
Megmondom, másik, nálunk e tekintetben komolyabb városokban mindez hogy van.
1. Az üzemképtelen jármű észlelése.
2. Értesítés kihelyezése a szélvédőn, jegyzőkönyv felvétele.
3. 15 nap elteltével a jármű visszaellenőrzése (annak megállapítása, hogy a jármű tulajdonosa, üzemben tartója eleget tett-e az értesítésben szereplő felhívásnak)
4. Amennyiben a jármű a 15. napot követően is a közterületen van, az elszállítás megrendelése.
5. Egyeztetett időpontban a szállítás végrehajtása, jegyzőkönyvezés, részletes állapotfelmérés mellett.
6. Őrzött telephelyre szállítás.
7. A jármű üzemben tartójának, tulajdonosának azonnali értesítése postai úton az elszállításról, az intézkedés költségeiről, felhívás a jármű haladéktalan átvételére.
8. Amennyiben nem jelentkezik, hat hónapig a tulajdonos költségére őrzik, majd szintén az ő költségére regisztrált bontóba szállítják, vagy értékesítik. Az önkormányzat vagy intézménye a tulajdonoson az akkor már tetemes költségeket akár végrehajtó útján is behajtja.
Nagyon reméljük, a tulajdonos, vagy akire tartozik és eddig eljutott az olvasásban, végre neki lát, teszi a dolgát és eltakarítja a Foktői úti Wartburg roncsot!