Az Eperföldi Általános Iskolában a 6.B osztályban tartottak az első három tanóra keretében érzékenyítő foglalkozást múlt pénteken. A pályázaton nyert lehetőség célja a gyermekekben a fogyatékkal élőkkel szembeni elfogadó, segítő attitűd kialakítása, a közös élmények mellett az eltérő adottságokkal élő emberek körülményeibe, lehetőségeibe, nehézségeibe, hétköznapi életébe való betekintés révén. A programokon részt vett Fejes-Martinez Krisztina az „Adj egy ötöst” pályázatot kiíró Salva Vita Alapítvány pályázatának program koordinátora is.
A program három részből állt. Az első órában a pályázati mentoráló tanár, Palásti Nóra köszöntője után kutyával asszisztált érzékenyítő foglalkozást tartottak a gyerekeknek Vajda Henrietta vezetésével, Panni, a Csigabiga Alapítvány terápiás kutyája közreműködésével.
A második órában Lakatos Norbert látássérült tapasztalati szakértő mutatkozott be, mesélt mindennapjairól, Tamiról, a segítőkutyájáról és a hobbiból lett különleges munkájáról, a lufik varázslatos világáról.
A harmadik órától alsó tagozatos diákokat, a Nebuló EGYMI 4. osztályos diákjait is bevonták egy közös táncra a közösségi teremben, Feketéné Tóth Eszter irányításával. „Gyertek hozzánk vendégségbe!” – üzenték a Nebuló EGYMI tanulóinak, akik az alkalomra maguk is rövid műsorral készültek, Befogad a törzs címmel. Az előadásra Zörgő Zsófia és Matosné Kollár Ildikó készítette föl a gyerekeket. Ennek megtekintése után a közös tánc következett az Alma együttes Mutasd meg! című dalára, amelyben a vendégeket a vendéglátó 6.B osztály tanulói, Szvétek Klára osztályfőnök osztálya segítette, akárcsak az azt követő játék során.
A továbbiakban ugyanis az osztályteremben kisebb falatozásra, üdítőitalra is vendégül látták a meghívottakat az Eperföldi Iskola diákjai, majd társasjátékokkal, kártyázással, kirakózással, építőjátékokkal, csocsóval töltötték együtt vidáman a hátralévő, ilyesmire mindig túl rövid időt. Végül ajándékokkal búcsúztak vendégeiktől a gyerekek.
Iskolánk pedagógiai programjában kiemelt helyen szerepel a szociális készségek fejlesztése, a szociális érzékenységre utaló viselkedésminták megalapozása, elsajátítása és megerősítése. A közös tánc és játék pedig remek lehetőséget ad a szociális készségek iskolai fejlesztéséhez. A cél az, hogy a gyermekek megérezzék, megértsék, hogy mi, emberek különbözőek vagyunk, de emberi minőségünkben egyenlőek. A gyerekek szociális készségeinek megerősítését szolgálja az állatasszisztált tevékenység is. Az ilyen alkalmakon, megismerve a fogyatékkal élő emberek mindennapjait, boldogságait és nehézségeit, megértőbbek elfogadóbbak lesznek ilyen embertársaik iránt. – foglalta össze az alkalom jelentőségét Palásti Nóra.