Negyedik alkalommal rendezte meg az Atomenergetikai Múzeum (AEM) a Teller Ede vetélkedőt. A Társadalmi Ellenőrző, Információs és Településfejlesztési Társulás (TEIT) településein működő általános iskoláknak szervezett verseny fizikaismeretekre és a múzeum kiállításának anyagára épült. A vetélkedő idén a tudományos örökség megőrzését helyezte középpontba. A Duna kalocsai oldaláról a Kertvárosi Tagiskola, az Eperföldi Sportiskolai Általános Iskola és a Géderlaki Szent László Általános iskola vett részt a versenyen.
A múzeum edukációs programjába jól illeszkedik a fizikaverseny, amely kiegészíti, egyben lezárja a tanév során zajló kihelyezett fizikaórákat, valamint hangsúlyt helyez a múzeumi gyűjtemény megismerésére is. Az elmúlt évtizedek tudományos eredményeit kiemelve idén a vetélkedő tematikája is kapcsolódott a múzeum értékőrző tevékenységéhez – áll az AEM sajtóközleményében.
A verseny első szakaszában a négy benevezett település nyolc iskolájából érkezett háromfős csapatok
az előzetesen elkészített videoanyagukat mutatták be: Öveges József professzor, a természettudományos ismeretterjesztés hazai – talán legismertebb – alakjának munkáit, kísérleteit gondolták újra.
A legjobbak az atomerőmű hivatalos csatornáin is megtekinthetők lesznek. A mechanikai és hőtani témájú, valamint elektromosságtannal és atomfizikával kapcsolatos számítási feladatok után a fizika tantárgyhoz kapcsolható tesztek vártak a diákokra, amelyek jelenségek magyarázatára irányultak, de kitértek a múzeumi fizikaórán látottakra is. Tóth Pál fizikatanár látványos kísérletekkel oldotta a verseny izgalmát.
Az eredményeket összesítve a zsűritagok értékelték a résztvevők felkészültségét.
A vetélkedőt a Paksi Vak Bottyán hat évfolyamos Gimnázium diákjai nyerték, míg az előkelő harmadik helyet a Géderlaki Szent László Általános iskola csapata érdemelte ki.
Az Atomenergetikai Múzeum kiemelten kezeli a természettudományokkal összefüggő, élményközpontú ismeretátadást, ennek jegyében állították össze a múzeumpedagógiai programot is. Mindez nagyban hozzájárul a jövő mérnökutánpótlásának orientálásához a műszaki pálya felé, emellett a tudományos alaposságú gondolkodás fontosságát is hangsúlyozza a hétköznapi élet vonatkozásában – zárul az AEM sajtóközleménye.