Egy apró formai követelménynek tett eleget a városi önkormányzat, amikor az április 18-i ülésén a Bajai Szakképzési Centrum Alapító Okiratának módosításához adta jóváhagyását. Emiatt érkezett a képviselő-testület ülésére Virág Tibor, a Szakképzési Centrum kancellárja, aki a felsőoktatásból ismert „kancellári” státusz bevezetéséről is tájékoztatta a képviselőket.
Virág Tibor elmondta, a felsőoktatási intézményekhez hasonlóan a Szakképzési Centrumokban is duális vezetés lépett életbe, március 1-jétől.
A szándék az, hogy a szakmai munka és a stratégiai terület irányítása is hatékony legyen
A szakmai területnek az első számú vezetője a főigazgató, mely munkakört kancellári kinevezéséig ő töltötte be. Ezt a státuszt pályáztatják, a Centrumnak várhatóan május 1-jétől lesz új főigazgatója.
Az általa betöltött kancellári posztnak a stratégia végrehajtása, a pályázatok, a kapcsolatok építése, az esetleg átszervezési ügyek végig vitele a feladata.
Mindez a Bajai Szakképzési Centrumhoz tartozó két kalocsai iskola, a Bajai SZC Kalocsai Dózsa György Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma, valamint a Bajai SZC Kossuth Zsuzsanna Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája napi működését, vezetési szerkezetét, a kapcsolattartás formáit nem érinteni
– tájékoztatta a képviselőket Virág Tibor.
A témában Simon Zoltán képviselő is felszólalt. Kifejtette, a Szakképzési Centrum a két kalocsai intézményével egy rugalmas, a kor követelményeihez alkalmazkodó intézményrendszer, mely a felpörgő gazdasági élet egyre nagyobb szakember igényét biztosítja. „Ezt a hozzáállást köszönöm meg a kalocsai szülők, gyerekek nevében!” – jelentette ki a Bajai SZC kancellárjának címezve Simon Zoltán képviselő.
A kancellári rendszerről
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye szerint a kancellári rendszer bevezetése a szakképzésben is a felelős, átlátható és professzionális gazdálkodást szolgálja. Hangsúlyozzák, a kormány célja, hogy a magyar fiatalok a munkaerőpiacon keresett szaktudással és képesítéssel kerüljenek ki a szakképzésből.
A kancellári rendszer bevezetése eredményesen támogatja a szakképzési centrumok főigazgatóit elsődleges feladatuk ellátásában, az intézmények oktatási színvonalának hatékony felügyeletében - írja a szaktárca.
Kiemelték, a pályázati úton kiválasztott, felkészült kancellárok az intézmények menedzserszemléletű működtetését biztosítják, az egyre összetettebb szakmai tevékenységet gazdasági eszközökkel támogatják. A rendszer bevezetése garanciát jelent a közpénzekkel való felelős, átlátható és elszámoltatható gazdálkodásra is.
A minisztérium 41 szakképzési centrumban írt ki pályázatot a kancellári státusz betöltésére, amely 39 helyen, így a Bajai Szakképzési Centrum esetében is eredményesen zárult. A kancellárok átvették megbízásukat, és a korábbi terveknek megfelelően március elsejével munkába álltak - közölte az ITM.