2024. 12. 29.
Tamara, Tamás
: 415 Ft   : 398 Ft Benzin: 613,9 Ft/l   Dízel: 636,6 Ft/l   Írjon nekünk

300 napon át hajózhatóvá teszik a Dunát – Változtatások Soltnál és Foktőnél

300 napon át hajózhatóvá teszik a Dunát – Változtatások Soltnál és Foktőnél
Zsiga Ferenc  |  2021. 02. 10., 08:21

Megkezdődött a dunai hajóút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezési eljárása, a tervezők szerint a folyó jobb hajózhatóságát célzó beavatkozások 2023-ban indulhatnak. Dunaföldvártól Foktőig négy helyszínen – a dunaföldvári, a dunaföldvár-solti, a révbéri kanyarulatban, a madocsai átmenetben és a barákai szűkületben a mederben 30 változtatást végeznének el –tájékoztatta portálunkat az MTI-nek is kiadott közleményével a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal.

A PROJEKT DUNAFÖLDVÁR ÉS FOKTŐ KÖZÖTTI SZAKASZÁNAK KÖRNYEZETVÉDELMI HATÁSVIZSGÁLATA 2020. DECEMBER VÉGÉN KEZDŐDÖTT, AZ ELJÁRÁS LEGKÉSŐBB FEBRUÁR VÉGÉN ZÁRUL LE

– közölte a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal.

A hivatal az eljárásba bevonja a szakhatóságokat, az érintett települések jegyzőit, megkeresi a természetvédelmi kezelőket, a felszíni vizek és a felszín alatti vizek kezelőit – írták.

A KÖZMEGHALLGATÁST FEBRUÁR 11-ÉN KECSKEMÉTEN TARTJÁK, A JÁRVÁNYHELYZET MIATT AZ ÉRINTETTEK SZEMÉLYES JELENLÉTE NÉLKÜL.

A Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) belvízi hajóút fejlesztésének 6,3 millió eurós tervezésére 2015-ben nyert 85 százalékos támogatást Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) alaptól. A  beavatkozások a folyó Szap és a déli országhatár közötti szakaszán, 31 helyszínen, 52 kilométeren valósulhatnak meg.

A tervező konzorcium összefoglalója szerint

DUNAFÖLDVÁRTÓL FOKTŐIG NÉGY HELYSZÍNEN – A DUNAFÖLDVÁRI, A DUNAFÖLDVÁR-SOLTI, A RÉVBÉRI KANYARULATBAN, A MADOCSAI ÁTMENETBEN ÉS A BARÁKAI SZŰKÜLETBEN – 30 VÁLTOZTATÁST VÉGEZNÉNEK EL.

Ennek részeként egyebek között 2932 köbméternyi fenékbordát, több mint 36 ezer köbméter sarkantyút építenek vagy egészítenek ki, közel ekkora mennyiségben létesítenek vezetőműveket, és 12 080 köbméter mederanyagot kotornak ki. A tervezők azt írták: a program minimalizálni kívánja a kotrásokat és a hagyományos műszaki létesítmények kiépítését.

A LEGKORÁBBAN 2023-BAN INDULÓ MUNKÁK 5-6 ÉVIG TARTANAK MAJD.

A program célja, hogy a teljes magyar Duna-szakaszon a hajóút mélysége elérje a 2,7 métert, és az év legalább 300 napján akadálymentesen lehessen közlekedni a nemzetközi hajózásban szabványos, 25 deciméteres merülésű, 1300-1600 tonna hordképességű hajókkal.

A hajóút a Duna-Majna-Rajna vízi úton Magyarország felett és alatt, egészen a Fekete-tengerig már megfelel a nemzetközi paramétereknek, amit duzzasztással, folyószabályozással értek el. A Bős-déli országhatár közötti szakaszon ugyanakkor a meder változása, a karbantartás elmaradása miatt sem az európai közlekedési miniszterek egyezményében, sem a Dunabizottsági ajánlásban foglaltak nem teljesülnek – ismertette a kormányhivatal.

Ha tetszett a cikk, kövesse a Kalohíreket
a Facebookon!

Még több friss hír

  Legfrissebbek most

   NAPI GYORS
2024. 12. 29., 10:14
Nem csak emberre, állatra is veszélyesek a Szilveszteri tűzijátékok! Még >>>
2024. 12. 28., 10:31
Az intézmény munkatársai Szabó Sándor karnagy vezényletével léptek fel. Még >>>
2024. 12. 27., 09:27
A fiatal nő a nyílt utcán szerelemféltésből kétszer rátámadt és a haját húzta vetélytársának. Még >>>
2024. 12. 25., 17:12
A sértett szerencsére a rablás után hívta a rendőröket, akik nem sokkal később el is fogták a férfit. Még >>>
2024. 12. 24., 06:58
Elérkeztünk a huszonnegyedik adventi játéknaphoz. Cikkben található a furfangos vers! Még >>>
2024. 12. 23., 09:08
Ma a huszonharmadik adventi játéknap van. Cikkben található a furfangos vers! Még >>>

  NÉPSZERŰ HÍREK