Személyes megjelenéssel csak szükség esetén és csak előzetes időpontfoglalással intézzük ügyeinket a kormányablakokban és az okmányirodákban, ezzel is csökkentsük a koronavírussal való esetleges megfertőződésünk esélyét - kéri a március 1-jétől szervezeti és hatásköri változásokon átesett Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal, illetve az operatív törzs. A kalocsai járásban a kalocsai Kormányablakot és a solti okmányirodát érinti az intézkedés. Fontos tudnivaló, hogy a leggyakoribb 750 (!) ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés, a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik.
Az operatív törzs arra kéri a kormányablakok, okmányirodák ügyfeleit, hogy lehetőség szerint előzetes időpontfoglalással induljanak ügyet intézni, e nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a kormányablakokat.
A kormányablakok hétfőn nyitják meg az új foglalható időpontokat, ezzel párhuzamosan kevesebb olyan ügyfelet tudnak majd fogadni, akik időpontfoglalás nélkül érkeznek.
IDŐPONT ÜGYFÉLKAPUVAL AZ IDOPONTFOGLALO.KH.GOV.HU OLDALON, ÜGYFÉLKAPU NÉLKÜL A 1818 INGYENESEN HÍVHATÓ TELEFONSZÁMON FOGLALHATÓ.
A kormányablakokban, okmányirodákban és más ügyfélszolgálatokon korlátozhatják a bent tartózkodók maximális létszámát. Kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyféltereken kívül, egymástól kellő távolságot tartva várják meg, amíg sorra kerülnek – áll a közleményben.
AZ ELKÉSZÜLT OKMÁNYOKAT AZ EDDIGIEKKEL ELLENTÉTBEN NEM SZEMÉLYESEN KELL ÁTVENNI A KORMÁNYABLAKOKBAN, OKMÁNYIRODÁKBAN, ILLETVE A POSTÁN VAGY A KÉZBESÍTŐTŐL, HANEM LEVÉLKÜLDEMÉNYKÉNT A POSTALÁDÁBA KÉZBESÍTIK AZOKAT.
A kormányhivatalok az operatív törzs intézkedéseivel, javaslataival összhangban látják el feladataikat.
FELHÍVJUK AZ ÜGYFELEK FIGYELMÉT, HOGY A 2020. MÁRCIUS 12-T KÖVETŐEN LEJÁRÓ, A MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROK MAGYARORSZÁG TERÜLETÉN HATÁLYOS VALAMENNYI HIVATALOS OKMÁNYA A VESZÉLYHELYZET MEGSZŰNÉSÉT KÖVETŐ 15 NAPIG ÉRVÉNYES.
Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják,
KÜLFÖLDÖN AZONBAN NEM ÉRVÉNYESEK A LEJÁRT OKMÁNYOK.
Azok tehát, akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban.
Javasoljuk, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá
VALAMENNYI ÜGYBEN LEHETŐSÉG VAN A KÉRELEM BENYÚJTÁSÁRA ÚN. E-PAPÍR SZOLGÁLTATÁS HASZNÁLATÁVAL (A BEJELENTKEZÉSHEZ SZINTÉN ÜGYFÉLKAPUS AZONOSÍTÁS SZÜKSÉGES).
Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat! - kéri az Operatív törzs az állampolgárokat.