A mai napon kiadott közlönyben jelent meg a Kalocsa-Paks Duna-híd tervezésére kiírt közbeszerzései pályázat, mellyel újabb jelentős lépés történt az új dunai átkelő megvalósítása érdekében. Font Sándort, a térség országgyűlési képviselőjét a kiemelt beruházás további lépéseiről kérdeztük.
Font Sándor arról számolt be, hogy az újabb lépés valóban jelentős, hiszen a hatástanulmány elkészítését felügyelő Közlekedési Koordinációs Központtól immár a projekt gazdájához,
a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-hez (NIF) került az új Duna-híd megvalósításának ügye.
Cserkúti Andrással, a NIF projektvezetőjével folytatott tárgyalása alapján elmondhatja, hogy a minőségbiztosítási feltételek tisztázását követően írták ki azt a mai napon megjelent közbeszerzési pályázatot, amely az új Duna-híd tervezésére, egy másik pályázat pedig a híd statikai ellenőrzési feladatainak elvégzésére vonatkozik.
A beérkező pályázatokat legkésőbb 2016. január végéig elbírálják, majd azt követően kezdődik a híd tényleges tervezése. A pályázati kiírás a szakhatósági engedélyek beszerzését is magában foglalja. A törvény 18 hónapot biztosít egy ilyen létesítmény megtervezésére, amely nem kis feladat, hiszen az például a hídtalpak kijelölését, a közúti csatlakozások megtervezését is magában foglalja. A komplett kiviteli terv a fellebbezési határidőket is beleszámítva legkésőbb 2017. november-december hónapban áll rendelkezésre, ezt követően lehet kiírni a pályázatot a kivitelezésre.
Természetesen ezek a végső határidők. Amennyiben a pályáztatási és a tervező munka egyes fázisai lerövidülnek, már jó néhány hónappal korábban kiírhatják a pályázatot a kivitelezésre. Egy ilyen híd, a kapcsolódó létesítmények megvalósítása másfél évet vesz igénybe. Ebből következik, hogy
kedvező esetben 2018. év végét, a rendelkezésre álló végső határidők tartása esetén 2019. év közepét írjuk majd,
amikor az építészet csúcsteljesítményei között számon tartott hídépítés Kalocsa-Paks között is befejeződik, az új Duna-híd betölti szerepét.
„Nagy jövőt szánunk az új Duna-hídnak!”
Font Sándor emlékeztetett arra, hogy kormányzati és helyi szinten is nagy jövőt szánnak az új Duna-hídnak! Amellett, hogy a Paks II. építésében a Duna kalocsai oldalán lévők is bekapcsolódhatnak, aktív szerepet vállalhatnak a megvalósításban, majd a működtetésben, a Kalocsa Szíve programban megszépülő város turisztikai, egészségügyi és gazdasági vonzereje és teljesítménye is új fejezetet nyit majd a térség életében.