Font Sándor országgyűlési képviselő, Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja és Kalmár Pál, Solt város polgármestere 2015. október 6-án adta át a kalocsai járás második, új típusú, az okmányirodai szolgáltatásokat is ellátó kormányablakát, az eseményen együtt vágták át a Kormányablak megnyitását jelképező nemzetiszínű szalagot – közölte a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal portálunkhoz is eljuttatott sajtóközleményében, amelyet az alábbiakban változatlan formában közlünk.
A megye járási hivatalainak vezetőit, a solti társadalmi szervezetek és egyházak képviselőit, a kormánytisztviselőket elsőként Kovács Ernő kormánymegbízott köszöntötte, aki elmondta: múlt év márciusában Kalocsán nyílt a megye első kormányablaka, a kalocsai járás második kormányablakának, a soltinak a megnyitása annak az átadás-sorozatnak a része, melynek kertében idén 10 új kormányablak nyílik Bács-Kiskun megyében. Október végétől így már a megye 14 településén, összesen 15 helyszínen, úgynevezett új típusú integrált ügyfélfogadási térben fogadják és szolgálják ki az ügyfeleket a kormányhivatal munkatársai. Mint elhangzott, a solti kormányablak átadásával kerek számhoz érkeztek, országosan a 160. kormányablak kezdte meg működését a keddi naptól. Ebből az alkalomból a kormánymegbízott Baltay Tímea helyettes államtitkár üdvözletét is tolmácsolta, aki sok sikert kívánt a megye további kormányablakainak megnyitásához.
Kovács Ernő arra is rámutatott, hogy a kormányhivatal az új kormányablakok megnyitásával nagy lépést tesz a közigazgatás korszerűsítése cél megvalósítása érdekében, az ügyintézés során immár Solt vonzáskörzetében is korszerű, érdemi szolgáltatást tudnak nyújtani. Az ügyek intézéséhez már nem kell az ügyfeleknek több hivatalt felkeresniük, elég elmenni a kormányablakba, ahol udvarias és gyors kiszolgálás mellett, egy helyen intézhetik ügyeiket. Amennyiben az adott ügytípus még nem intézhető a kormányablaknál, az ügyfél egyértelmű útbaigazítást kaphat.
Kovács Ernő kormánymegbízott mindazok munkáját megköszönte, akik részt vettek a kormányablak kialakításában, külön kiemelte Kalmár Pál, Solt város polgármestere hatékony segítségét.
Font Sándor, a térség országgyűlési képviselője elismerését fejezte ki a Kormányablakok, így a solti kormányablak kialakításában részt vevőknek és annak a véleményének adott hangot, hogy a járási hivatali rendszer kialakítása beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A képviselő az itt élők komfortérzetének javítása, a környék gazdaságának fejlődése szempontjából is fontos tényezőként értékelte az új kormányablakot, hiszen a gyors és szakszerű ügyintézés nagy segítségére lesz a már működő, vagy a jövőben alakuló vállalkozásoknak is. Mint emlékeztetett, a solti kormányablak megnyitása mellett Kiskőrösön az elmúlt pénteken, majd Topmán, Jánoshalmán, Bácsalmáson, Kunszentmiklóson, Tiszakécskén, Kiskunfélegyházán, és a már meglévőn túl további egy kormányablak nyílik majd Kecskeméten. A képviselő szólt arról is, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatási államtitkár azért nem tudott részt venni a solti ünnepségen, mert az Országgyűlés az olcsóbb közigazgatás érdekében vette tárgysorozatba az egyes eljárási illetékek megszüntetését, illetve azok jelentős csökkentését. Font Sándor végül sikeres munkát, elégedetten távozó ügyfeleket kívánt a kormányablakban dolgozó munkatársaknak.
Kalmár Pál, Solt város polgármestere a városi lét további fejlődésének nevezte az új kormányablak megnyitását, és arról számolt be, hogy a város és vonzáskörzetének lakossága megelégedéssel fogadja, hogy utazás nélkül, az ügyintézésre kevesebb időt szánva, helyben tudja intézni a számára fontos ügyeket.
A solti új kormányablak 7 munkaállomáson, hétfőn már reggel 7 órától fogadja a hozzá fordulókat, csütörtökön 18 óráig állnak az ügyfelek rendelkezésére. Az új kormányablak épületében intézik továbbra is a gyámhivatali, szociális és hatósági ügyeket.
Az okmányirodákban intézhető 110 ügykör helyett a kormányablakokban, így a solti kormányablakban is 423 ügytípusban kezdeményezhető eljárás, tehát közel négyszer annyi ügy intézhető egy helyen, mint eddig. Ráadásul a 21. század igényeinek megfelelően kialakított, akadálymentesített, modern környezetben, jól felkészített ügyintézők segítségével. A kormányablakokban intézhető ügyek száma folyamatosan növekszik, hamarosan meghaladja az ezret.