A magyarok naponta átlagosan két kávét isznak, az egyiket otthon, míg a másikat nagy valószínűséggel a munkahelyükön, az otthoni kávéfogyasztásra a válaszadók mintegy fele havonta legfeljebb 3000 forintot költ, 3000-5000 forint között a negyedük, míg 12 százalékuk 5000-10 000 forint közötti összeget fordít rá – derül ki egy felmérésből.
A Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a gkid Research & Consulting mintegy 2500 fogyasztót kérdezett meg márciusban, s a válaszok alapján megállapította, hogy
A RENDSZERES KÁVÉFOGYASZTÓK 29 SZÁZALÉKA NAPI 1 KÁVÉT, MINTEGY 60 SZÁZALÉKUK PEDIG NAPONTA 2-3 KÁVÉT ISZIK. A FÉRFIAK KÖRÉBEN KÉTSZER ANNYIAN VANNAK, AKIK NAPONTA HÁRMAT, VAGY ANNÁL IS TÖBBET ISZNAK, A 18-24 ÉVESEK FELE NEM KÁVÉZIK, ÉS A 60 ÉV FELETTIEKNEK 19 SZÁZALÉKA SEM ÉL VELE.
A legtöbb kávét a 40-49 éves korosztály fogyasztja: közülük minden második válaszadó naponta 2-3 csészényit, 14 százalékuk pedig háromnál is többet iszik meg.
A közlemény idézi Gávris Ivánt, a Coca-Cola HBC Magyarország kávészakértőjét, aki elmondta:
a válaszadók kétharmada szerint a nap legfontosabb kávéja a reggeli első, azonban az is látható, hogy a funkcionális kávézást egyre inkább felváltja a minőségi fogyasztás. Mutatja ezt az is, hogy a 18-24 éves korosztályban kevéssé jellemző a reggeli kávézás, ők inkább napközben, barátaikkal közösen ülnek be egy kávéra.”A felmérés szerint a kávézók 93 százaléka iszik kávét otthon is, de népszerű a munkahelyi (54 százalék) és a vendégségben (33 százalék) történő fogyasztás is.
A 18-24 ÉVES KOROSZTÁLYBAN NAGYON NÉPSZERŰEK A KÁVÉZÓK, 31 SZÁZALÉKUK FOGYASZT ITT, MIKÖZBEN AZ ÖSSZES VÁLASZADÓ MINDÖSSZE 11 SZÁZALÉKA JÁR KÁVÉZÓBA. A FELMÉRÉS SZERINT A VÁLASZADÓK IDÉN ÉV ELEJÉN ÁTLAGOSAN 796 FORINTOT VOLTAK HAJLANDÓK FIZETNI EGY-EGY CSOMAG 20-25 DEKAGRAMMOS KÁVÉÉRT.
A nők 750, a férfiak viszont 860 forintért vesznek szívesen egy csomag kávét. A válaszadók 16 százaléka szívesen fizet magasabb árat a jobb minőségű kávéért: ők 1000 forintnál többet is hajlandóak fizetni egy csomag kiváló minőségűért.
Évek óta tartó dobogós helyét továbbra is őrzi az őrölt kávé: otthonra a válaszadók fele ezt keresi. Népszerű még a szemes és a kapszulás kávé, minden harmadik válaszadó ezeket választja.
Forrás: demokrata.hu