Pár hét múlva megkezdőik a labdarúgó Európa-bajnokság. Természetes, hogy mások mellett elsősorban a magyar válogatott mérkőzéseit szeretné mindenki a lehető legjobb minőségben élvezni. A tapasztalatok szerint a pandémia kezdete után újabb vásárlási hullám indult, hogy a szurkolók a nagy sporteseményt minél nagyobb vizuális élményt nyújtó televíziókészülékkel biztosítsák maguknak, családjuknak, a közös szurkolás reményében barátaiknak.
Budapest is házigazdája lesz a tavalyi esztendőről átcsúszó Európa-bajnokságnak. A csodaszép Puskás Arénát (és természetesen a többi helyszínt) pedig illik az otthon biztonságában olyan készüléken megcsodálni, amely a lehető legteljesebb élményt nyújtja.
Sorozatban a második kontinens tornáján vesz részt a magyar válogatott. Az olasz Marco Rossi irányította együttes egy csoportban szerepel a világbajnok franciákkal, az Eb-címvédő portugálokkal és a mindig aranyesélyes németekkel.
Szalai Ádámék számára tehát garantáltak az izgalmas mérkőzések, nekünk pedig csak hátra kell dőlnünk némi harapnivalóval, itallal felszerelkezve, egy remek társaság körében.
Erre készülve talán még nem késő megfontolni: vajon a TV-készülékünk elégséges élményt nyújt-e a szurkoláshoz?
Mire is van szükségünk?
Sokan erre azt válaszolnák, hogy „Csak egy tévé, és más semmi!”. Holott a fogyasztói igények változnak, és egyre többen igénylik az aktív felhasználói élményt. A mérkőzések közben rengetegen lesznek kíváncsiak aktuális információkra a csapatokról, játékosokról. Bár a zsebünkben szinte állandóan ott van az okostelefon, de már bőséggel találunk olyan okos (smart) TV-ket a kínálatban, melyekkel könnyedén, akár az élő közvetítés közben böngészhetünk az interneten. És mindezt talán akkor, amikor hazánk fiai éppen a három pontért küzdenek.
Mint megtudtuk, fontos szempont lehet vásárlásnál az adott személy márkahűsége. Érdemes a televízió méretválasztásánál figyelembe venni, hogy a képernyőt legalább 1,5-2 méterről nézzük, és hogy miként nyújtja a legjobb élményt a látószög. Annyi azonban biztosnak tűnik, TV-t már nem érdemes 120 centiméteres képátló alatt vásárolni.
Kalocsán is érezhető az Eb-hatás
Az elmúlt évtizedekben általános jelenség volt, hogy az emberek egy-egy nagyobb sportesemény előtt frissítettek. Sokan ekkorra időzítették az 5-10 éves készülékeik cseréjét, akár egyszerre megugorva több generációt, szélsőséges esetben képcsövesről egy okos TV-re.
Az egyik patinás kalocsai áruházban Kübler Lászlót kérdeztük. A szakember elárulta, hogy a vásárlási tempó mára azért visszaesett.
A pandémia kezdetére, a bezárkózásra jellemző vásárlási láz alábbhagyott. Ám azért a jelenlegi, Eb-t megelőző időszakban is egy kis keresletnövekedés érzékelhető. A vásárlási szándék már csak azért is kisebb, mert a cégek immár szinte egész évben kihagyhatatlannak tűnő ajánlatokkal bombázzák a vásárlókat.
A beszállítók diktálnak
Az üzletvezető-tulajdonos elárulta: nem kifejezetten készülnek az Európa-bajnokságra. Elmondása szerint ugyanis ilyenkor is a beszállítók és a márkaképviseletek diktálnak. Az ő speciális ajánlataikat közvetítik a boltok a vásárlók felé. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy az idei év alapvetően speciális, ugyanis több tényező miatt is áremelkedés következett be.
A forint gyengülése, a bérek emelkedése mind hozzájárult a dráguláshoz, illetve az akciók eltűnéséhez."Természetesen a kereskedők bíznak abban, hogy az Eb-hónapban extra garanciákkal, ajándékokkal növelhetik a vásárlási kedvet.
Azért nincs nagy baj
Felvetettük a kérdést: a koronavírus-járvány, a kriptovaluták, vagy a múltkori Szuezi-csatornát érintő baleset miatt várható-e probléma a televíziók választékában, árfekvésében?
Kübler László szerint inkább az informatikai piacot bolygatta fel az említett események kellemetlen láncolata.
A tizenhatodik labdarúgó Európa-bajnokság június 11-én kezdődik. A mérkőzéseket az M4 Sport élőben közvetíti.
Kalandra fel, szurkoljunk együtt!