Péteken és szombaton átesett a próbaterhelésen a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében megépült Kalocsa-Paks Duna-híd - derült ki az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményéből.
A 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú építményről januárban írhattuk meg, hogy teljessé vált a pályalemeze, majd márciusban a hagyományos hordógurításra is sor került.
Előbb a statikus, aztán a dinamikus terhelést végezték el
Ahogy azt korábbi cikkeinkben is megírtuk, az építmény két ártéri hídból és egy mederhídból tevődik össze. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot.
Az ÉKM május 4-i, szombati közleménye azt írja, a most lezárult projektelem pénteken kezdődött, amikor a bal- és jobb ártéri hidak tesztelését végezték el 8 darab, egyenként 40 tonna súlyú teherautóval. Ettől is látványosabb volt a szombati esemény: ekkor egy egész napos projekt keretében a középső hídelemet képező mederhíd statikus és dinamikus próbája történt meg.
MAGYARORSZÁG LEGNAGYOBB, 440 MÉTER HOSSZÚSÁGÚ EXTRADOSED HÍDSZERKEZETÉNEK PRÓBATERHELÉSHEZ 20 DARAB 40 TONNÁS JÁRMŰVET VONULTATOTT FEL A DUNA ASZFALT.
Ezeket a paramétereket vizsgálták meg
Az ÉKM közleménye szerint a járművek számtalan alakzatban töltöttek el hosszú perceket. Eközben a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Többek közt a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját is vizsgálták.
Az előbbiekhez képest sokkal mozgalmasabb és rövidebb mérési esemény volt a dinamikus terhelés, mely során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel.
A KALOCSA-PAKS DUNA-HÍD ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ, ÖSSZESEN 14,3 KILOMÉTER HOSSZÚSÁGÚ ÚT ÉPÍTÉSÉNEK MŰSZAKI ÁTADÁS-ÁTVÉTELI ELJÁRÁSA MÁJUS VÉGÉN ZÁRUL, MELYET RÖVID IDŐN BELÜL AZ ÁTADÓ ÜNNEPSÉG KÖVET.
Forrás: magyarepitok.hu