A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kalocsai képviselete idén nem csak a Vállalkozók hetét tartotta meg első ízben városunkban. Ugyancsak először, de minden bizonnyal nem utoljára indította útjára „Mestermunka” című pályázatát, amelyre helyi és környékbeli cégek, termelők, kézművesek nevezését várta. Volt is pályázó szép számmal, elismerést négyen kaptak – köztük a nagy múltú kalocsai EMIKA Elektromechanikai Zrt. saját fejlesztésű termékével. Ismerkedjen meg a szóban forgó eszközzel és annak fiatal tervezőjével közelebbről is!
A pályázatot kiíró szerv képviselete múlt pénteken adta át hivatalosan a rangos elismerést jelző okleveleket valamennyi újdonsült Mestermunka-díjasnak. Így Farkas Beáta kalocsai ötvös sajátos kézműves-termékeiért kapott elismerést, a Kék Duna Vendéglő a folyamatosan frissülő és szélesedő programpalettájáért, az EMIKA Elektromechanikai Zrt. újonnan kifejlesztett élvilágító LED-lámpatestjéért, a különdíjas pedig Varajtiné Kriszta, a dizájntorta-csodáiról ismert Kriszta Design Torta Stúdió vezetője nyert oklevelet és ezzel megjelenést a szervezet valamennyi csatornáján.
Cikkünk folytatásában sok-sok újdonságot tudhat meg az EMIKA több szempontból is úttörő termékéről!
Legyen zöld! Legyen szép!
– Az EMIKA Zrt. célja, hogy folyamatosan fejlődve egyre újabb és jobb, magyarán, a vevők igényeit magasabb szinten kielégítő termékeket gyártson. A világítástechnikai stratégiánk alapeleme azon túl, hogy energiatakarékos, ha úgy tetszik „zöld” lámpatesteket állítson elő az, hogy szeretnénk valami szépet is alkotni. Bár ez relatív fogalom, mi büszkélkedhetünk azzal, hogy csapatunkat erősíti Pálfi Marina, aki az ipari szépséget és a dizájnt ismerő kiváló szakember. Így nem is volt kérdés számunkra, hogy az általa tervezett lámpatesttel fogunk indulni a kamara pályázatán – vezette fel a díjnyertes termék megszületésének hátterét Droblyen Csaba, a cég Műszaki-marketing igazgatója, majd átadta a szót Pálfi Marina ipari termék- és formatervező mérnöknek.
LED-forradalom EMIKA-módra
– 2013 nyarán kezdtem meg a szakmai gyakorlatomat a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatójaként az EMIKA Zrt-nél – kezdte az ifjú „titkos fegyver”. – Új és izgalmas kihívást jelentett számomra, hogy egy fejlesztő-mérnök csapat tagja lehetek a tanulmányaim mellett. Azt is mondhatnánk, hogy egy duális képzés valósult meg – így a kezdetekről.
– Már az első hónapoktól nyilvánvaló volt számomra, hogy az általam képviselt, dizájn-oldalról megközelített tervezési szemlélet egy új irányt nyithat az EMIKA Zrt. életében. Dr. Szmola J. Ernő vezérigazgató úr ötletét továbbgondolva egy belsőtéri „élvilágító” lámpatest megalkotásába kezdtem. Munkám során az elsődleges szempont a LED technológia alkalmazása volt. Mivel a cégnél csapatban dolgozunk, ezért a tervezés teljes folyamatát figyelemmel kísérve, közös döntést hozva született meg a végső termékjavaslat. A 10-15 ötletrajzból az a koncepció került kiválasztásra, amely a kiemelkedő dizájnelemeken túl a legközelebb áll a megvalósíthatósághoz, és emellett megfelel a világítástechnológiai követelményeknek – mesélte Marina.
– A termék a kör és a háromszög egyensúlyára épül, így teremt harmóniát. Három különböző méretben kivitelezhető, amelyek közül a legkisebb lakossági célú felhasználásra alkalmas, míg a két nagyobb méret esetében múzeumok, éttermek dekorációs eleme lehet. A termék egyik különlegessége, hogy a villamosmérnök kollegák egy érintőkapcsoló alkalmazását tették lehetővé – mutatta be a végső produktumot.
Pálfi Marina arra is rávilágított, hogy a Mestermunka-pályázaton elért siker, amelyre nagyon büszke az EMIKA, elsődleges piaci visszajelzés is volt a cég számára, amely lelkesíti a tervezőcsapatot, hogy újabb és újabb ötletekkel álljon elő. De mikor és hol juthatunk hozzá a bemutatott lámpához? Erre ismét Droblyen Csaba válaszolt.
A jövő
– Piaci stratégiánk már elkészült, de a termék jövőjéről mindig a vevő dönt. Gondolom megérti, hogy a piaci bevezetés előtt nem szeretnék konkrétumokat elárulni. A fejlesztési folyamat során számomra egyértelmű bizonyítást nyert a vezérigazgatónk, Szmola Doktor által vallott vezérelv, mely szerint a LED-forradalomhoz nem zsoldos katonák kellenek, hanem jó dizájnerek és magasan kvalifikált, hozzáértő műszaki szakemberek. Jó úton haladunk, jó irányba – zárta gondolatait a Műszaki-marketing igazgató.