Határidő előtt elkészültek a tervek az 51-es főt kalocsai szakasza és az M9-es gyorsforgalmi út közötti szakasz, valamint Kalocsa belterületi szakaszának fejlesztésére. A tervdokumentáció jelenleg szakmai egyeztetésen van – tájékoztatta portálunkat dr. Filvig Géza polgármester, miután a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) november 2-án online tanácskozást tartott az érintett településvezetők bevonásával.
A tervek határidő előtti készre jelentése azt jelentheti, hogy újabb döntést követően már a fizikai megvalósításra írnak ki közbeszerzési pályázatot. Mint emlékezetes, az ipari park bekötőút és a Kalocsa település jelző tábla közötti szakasz véletlenül kimaradt a kiírásból, amit végül Font Sándor országgyűlési képviselő kérésére utólag módosítottak.
Az uniós közbeszerzési értesítőben idén április közepén lehetett olvasni, hogy elnyerték a tervezést az 51. sz. főút Kalocsánál található szakasza és az M9-es gyorsforgalmi út közötti szakasz, valamint Kalocsa belterületi szakaszának fejlesztésére.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló fejlesztési, tervezési feladatokat a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. végzi 420 millió forintért.
Amint arról részletesen beszámoltunk, a tervezési feladat magába foglalja a meglévő nyomvonal az 5122-es jelű úti csatlakozásától az M9-es gyorsforgalmi út csomópontjáig tartó, jelenleg 24 kilométer hosszú szakasza burkolatmegerősítésének és párhuzamos kerékpárút megvalósításának előkészítését.
A fejlesztés tartalmazza a Csorna-foktői csatorna, a Vajas-fok, a Váradi-fok-csatorna és a Garábi-csatorna feletti hidak vagy átereszek korszerűsítését vagy újratervezését is.
A Baja és Pörböly közötti szakasz is megújul
A tervezési közbeszerzés egy másik, Kalocsát nem érintő szakasz munkálatait is magába foglalja: az 55-ös számú főút fejlesztését Baja és Pörböly között. Ennek feladatait az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. végzi el közel 350 millió forintból.
A tervezési szerződés tartalmazza a meglévő nyomvonal 51. és 551. sz. utak csomópontjától a Pörböly előtti vasúti keresztezésig tartó, jelenleg 9,6 km hosszú szakasz burkolatmegerősítésének és Pörböly település lakott területi határáig vezetett párhuzamos kerékpárút előkészítését. Mindezek a Baja utáni három Duna-ártéri-híd áttervezésével, a főút feletti vasúti hidak áttervezésével vagy önálló hullámosított acéllemez szerkezet tervezésével, valamint a bajai Türr István Duna-híd nem engedélyköteles felújítási tervének elkészítésével valósulnak meg.