A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások jellemzően kevésbé ismerik, illetve korlátozottan használják a korszerű infokommunikációs technológiákat, ami jelentős versenyhátrányhoz juttatja őket európai társaikkal szemben. Ezen szeretne változtatni a Modern Vállalkozások Programja, melynek célja, hogy a magyar kkv-k számára segítséget adjon a korszerű informatikai megoldások, eszközök megismerésben, azok bevezetésében, kiválasztásában. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara országszerte konzultációval egybekötött tájékoztatókat szervez a program bemutatására. Kalocsán november 24-én tartottak információs napot.
A Városházán tartott információs napon az érdeklődők megtudhatták, hogy a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara koordinálásával a projekt által kínált lehetőségeket 3000 vidéki vállalkozáshoz szeretnék eljuttatni. Őket főként a 29 főből álló tanácsadói hálózaton keresztül érik el. Az ebben résztvevő szakemberek ingyenesen felmérik a vállalkozások informatikai helyzetét és segítenek a lehetőségek megismerésében, a fejlesztési stratégia kidolgozásában.
Bács-Kiskun Megyében a kalocsai Információs napon előadóként is szereplő Ballai Máté és Papp Zoltán auditálja a vállalkozásokat. Tőlük megtudtuk, a hazai vállalkozások fejlődési ütemét gyakran nem kíséri az infokommunikációs módszerek bevezetése, holott egy-egy egyszerű rendszer napi használatával már jelentős pozitív változások érhetők el. Ezért a program során olyan fizikai eszközökkel, szoftverekkel vagy módszerekkel lehetnek gazdagabbak a hazai vállalkozások, melyek a régmúltat idéző papír alapú vagy elavult informatikai megoldásokat váltják le.
Elhangzott az is, hogy a vállalkozások a részvételt követően a „Digitálisan Felkészült Vállalkozás” minősítést is megkapják, amelynek birtokában plusz 5% vissza nem térítendő többlettámogatást kaphatnak vállalati informatikai pályázatok esetében.
Az informatikai kiállítással is egybekötött rendezvényen a GINOP 3.2.2-es, a kkv szektor informatikai fejlesztését támogató pályázatról is hallhattak részleteket a megjelentek. Ezen – a teljesség igénye nélkül – vállalatirányítási rendszerek (szakszóval ERP) szoftver és a hozzá tartozó hardver (számítógép, notebook, nyomtató, tablet, rádiótelefon) vásárlására lehet pályázni. A pályázaton az a cég, vagy egyéni vállalkozó indulhat, aki kevésbé fejlett régióban székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkezik és ott legalább egy fő állandó foglalkoztatottat alkalmaz vagy alkalmazni fog legkésőbb a projekt befejezéséig, éves átlagos statisztikai állományi létszáma 2015-ben lezárt teljes üzleti évben minimum 2 fő volt, és nem agrártermelő vagy halászati szektorban működik.
A rendezvényen ezen felül szinte minden olyan terület – pl. telekommunikáció, honlapfejlesztés, vírusvédelem, adattárolás – szóba került, amire egy vállalkozásnak szüksége lehet tevékenysége során.
A Bács-Kiskun Megyei Iparkamara közreműködésével ez a mostani már a negyedik ilyen rendezvény volt a megyében. Legközelebb jövő év elején Kiskunhalason illetve Kecskeméten kerül sor hasonló eseményre.
Az IKT tanácsadókkal a kalocsai vállalkozások a helyi kamarán, valamint a projekt honlapján keresztül tudnak kapcsolatba lépni.