Közel egy éve jelent meg a KKV szektor informatikai beruházásait támogató „Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások” GINOP 3.2.2-8.2.4-16 pályázat.
A pályázók 2017. március 8-tól tudják leadni igényeiket a GINOP 3.2.2 közel 48,2 milliárd forintos büdzséjére.
2017. november közepéig 1010 darab és közel 22,3 milliárd forintnyi pályázati igény érkezett be a kiíró hatósághoz, azaz eddig nem egészen a felére küldtek be pályázatokat.
Ez azt is jelenti, hogy senki sincs még lemaradva, hiszen a pályázat – a tervek szerint – 2019. december 31-ig, vagy a keret kimerüléséig nyitva lesz!
Hajrá! Még közel 25,9 milliárd forintnyi pályázat keresi gazdáját!
Kik indulhatnak a GINOP 3.2.2 pályázaton?
A pályázaton a KKV szektor (kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó) indulhat, akik kevésbé fejlett régióban (vagyis Budapest és Pest-megye kizárva) székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkeznek, és ott legalább egy fő állandó foglalkoztatottat alkalmaznak vagy alkalmazni fognak legkésőbb a projekt befejezéséig. Éves átlagos statisztikai állományi létszámuk az utolsó lezárt teljes üzleti évben minimum 2 fő volt, és nem agrártermelők vagy nem a halászati szektorban működnek.
Mire lehet pályázni GINOP 3.2.2 pályázaton?
Alapvetően vállalatirányítási rendszerek (szakszóval ERP) szoftver és a hozzá tartozó hardver (számítógép, notebook, nyomtató, tablet, rádiótelefon) vásárlására.
Vagyis: Vállalati folyamatmenedzsment, elektronikus kereskedelmi rendszerek és mobil technikák bevezetéséhez és működtetéséhez szükséges infokommunikációs eszközök beszerzésére.
Mi az a vállalatirányítási rendszer, amit a GINOP 3.2.2 támogat?
A pontos megfogalmazás: vállalatirányítási (corporate governance) információs rendszer – a szakirodalomban egyre inkább ERP-ként emlegetett információs rendszer – a vállalat környezetére, belső működésére és a vállalat-környezet tranzakcióira vonatkozó információk koordinált és folyamatos beszerzését, feldolgozását, tárolását és szolgáltatását végző személyek, tevékenységek, valamint a funkciók ellátását lehetővé tevő hardver- és szoftvereszközök összessége.
Mekkora összegű támogatást kaphat?
A támogatás két részből tevődik össze: vissza nem térítendő és visszatérítendő támogatás.
A vissza nem térítendő támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 40%-a, a visszatérítendő támogatás maximális mértéke az összes elszámolható költség 50%-a. A projekt megvalósításához Önnek összesen 10% önerőre lesz szüksége. Ez a támogatásintenzitás csak abban az esetben érhető el, ha az Ön cége digitálisan felkészült vállalkozás minősítést kapott.
Az elnyerhető támogatás három paramétertől fog függeni:
- mekkora volt az Ön cégének 2016. évi nettó árbevétele?
- mennyi alkalmazottja volt az Ön cégének a 2016. évben?
- mit szeretne bevezetni (hány modult) a pályázat során?
E három paraméter függvényében a pályázatban lévő Excel táblázat (MTÖK) számolja ki és mondja meg Önnek, hogy mekkora pályázatot adhat be.
Az elnyerhető támogatások mértéke a következő lesz (tervezet):
Az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege:
‚On premise' célterület: minimum 1 millió Ft, maximum 16 millió Ft
‚Felhő' célterület: minimum 1 millió Ft, maximum 8 millió Ft
Együttes (hibrid pályázat) esetén: 1 millió Ft, maximum 24 millió Ft
Az igényelhető visszatérítendő támogatás összege:
‚On premise' célterület: minimum 1,25 millió Ft, maximum 25 millió Ft
‚Felhő' célterület: 12,5 millió Ft (‚Felhő' célterület)
Együttes megoldás (hibrid pályázat, amikor felhő és helyben telepített rendszer is bevezetésre kerül) esetén: összesen maximum 37,5 millió Ft lehet, vagyis közel 60 millió forintos pályázatot adhat be.
További részletekért keresse a GINOP 3.2.2. pályázat minősített beszállító oldalát!