Megkezdődtek a Kalocsa-Paks Duna-híd kivitelezési munkái. Mint minden beruházási helyszínen, úgy itt is először a földmérők jelentek meg kitűzni a létesítmény helyét és a hozzá vezető út nyomvonalát, és mint beszámoltunk róla, a megelőző régészeti feltárás is folyamatban van. Látványosabb építési tevékenység az év közepétől várható, a mederben lévő két pillért ősszel kezdik zsaluzni.
A tíztámaszú műtárgy többi pillére a jobb és bal part közelében lévő kisebb szigeteken, illetve az ártéren, annak általában nem víz alatt lévő külső részein lesz.
Az ALFÖLDI OLDALON FOKTŐ KÖZIGAZGATÁSI TERÜLETÉN ÉPÜL A HÍDFŐ.
A legközelebbi város Kalocsa, ezért emlegetik kalocsai hídként is a létesítményt. Ez lesz a Duna huszadik magyarországi hídja.
Hossza 946 méter, az átvezető út kétszer egysávos lesz, s mellette, mindkét irányban kerékpárutat is kialakítanak, biztonsági sávokkal. A híd főtartóit (pilonokat) közel 22 méteresre építik, ezekből indulnak ki az úgynevezett tapadóbetétes kábelek, amelyek megfelelő módon feszítik a szerkezetet – tájékoztatta a portálunkat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A MEDERPILLÉREK A HAJÓZÁSI ÚTVONALON KÍVÜL HELYEZKEDNEK EL, EZÉRT A KIVITELEZÉSI IDŐ NAGY RÉSZE ALATT A FOLYAMI FORGALOM ZAVARTALAN LEHET.
A paksi és kalocsai térséget összekötő, 946 méteres műtárgy három részből áll majd: középen a mederhíd, jobbra és balra a hullámtéri hidak. A három rész különböző megoldású, de egységes szerkezetet alkot.
A kivitelezéshez felhasználnak egyebek mellett 18.440 köbméter szerkezeti betont, 2.380 méter vasbeton cölöpöt, 5.600 tonna hídszerkezeti acélt. Készül 233 tonna hídkorlát és 1.940 méter közúti vezetőkorlát is.
Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.,sokszinuvidek.hu