A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zártkörűen Működő Részvénytársaság írt ki pályázatot az 51-es számú főút Kalocsa és a Szent László-hídra vezető M9-es út csomópontja közti, valamint az 55-ös számú főút Baja-Pörböly közti szakaszára. A kiírás tartalmazza a főút Kalocsa belterületi szakasza fejlesztésének előkészítő munkálatait, továbbá az úttal párhuzamosan haladó kerékpárút létesítésének előkészítését is. Az eredményt hivatalosan közzétették, a szerződéseket már a múlt hónapban meg is kötötték.
A pályázat kiírásáról is hírt adtunk annak idején.
A sikeresen zárult közbeszerzés nyomán a nyertes vállalkozásoknak kell elkészíteniük az említett útszakaszok felújításának
Kalocsa északi összekötő – M9 csomópont
A városunkat érintő részfeladat a meglévő nyomvonal 5122 jelű út – azaz az északi elkerülő út – csatlakozásától a Kalocsa belterületi szakaszon át a Kalocsától az M9 gyorsforgalmi út csomópontjáig tartó, jelenleg 24 km hosszú szakasza 115 kN tengelyterhelésre történő burkolat-megerősítésének tervezése. Tehát a most tervezésre kerülő útrekonstrukció nyomán
VÉGRE MEGÚJULHAT AZ ELKERÜLŐ ÚT MEGLÉVŐ SZAKASZÁNAK TORKOLATÁTÓL A VÁROSHATÁRIG TERJEDŐ, A NÉPNYELVBEN „A SZÜRKE ÖTVEN ÁRNYALATA” BECENÉVVEL IS ILLETETT, FOLT-HÁTÁN-FOLT SZAKASZA, VALAMINT AZ 51-ES TELJES BELTERÜLETI SZAKASZ IS.
Emellett a kiírás értelmében megtörténik a párhuzamos kerékpárút megvalósításának előkészítése is, a Csorna-foktői-csatorna, a Vajas-fok környezetében (két helyen: a 116 és a 136 km szelvényeknél), valamint a Váradi-fok-csatorna és a Garábi-csatorna felett meglévő hidak vagy átereszek korszerűsítésével, áttervezésével és/vagy szükség szerint új hidak tervezésével.
Baja – Pörböly
Az 55-ös főút esetében a Baja-Pörböly közötti szakasz felújítása és párhuzamos kerékpárút építése vonatkozóan hasonló tartalmi követelményekkel és műszaki tartalommal írtak ki pályázatot, a meglévő nyomvonal 51-es és az 551-es számú, az 51-est az 55-ös főúttal összekötő elkerülőút csomópontjától a Pörböly előtti vasúti kereszteződésig tartó, jelenleg 9,6 Km hosszú szakaszára.
Erre a szakaszra a tervezési költség a kevesebb mint fele úthosszra több mint 80%-a a kalocsai fejlesztésre vonatkozónak, amit az indokol, hogy ennek a projektelemnek a vonatkozásában még több híd áttervezésével kell megbirkózniuk a mérnököknek, mint a Kalocsát érintő szakaszon.
Túl a szerződéskötésen – a tervezettnél összesen 49,3 millióval kevesebbért
Az 51-es főút Kalocsa belterületi és az M9-escsomópontig terjedő szakaszának tervezésére, valamint a kapcsolódó előkészítő feladatokra öt ajánlat érkezett. Az ajánlattevők kivétel nélkül hazai kis-, illetve középvállalkozások voltak. Közülük a munkát a budapesti székhelyű Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. nyerte el, az előzetes, a 442,3 milliós költségbecslésnél 22,3 millió forinttal alacsonyabb árajánlattal. Így a munkát nettó 420 millióért végezhetik el. A nyertessel a szerződést ez év március 25-én megkötötték.
Az 55-ös főút Baja-Pörböly közti szakaszának és párhuzamos kerékpárút tervezésnek, valamint a kapcsolódó előkészítő feladatoknak az elvégzésére hat ajánlat érkezett, amelyek közül öt ajánlattevő volt kis-, illetve középvállalkozás.
A munkát az előzetesen nettó 375,6 millió forintos költségbecslésnél 27 millióval kedvezőbb ajánlatot tevő, szintén budapesti székelyű UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. nyerte el, így a vállalat 348, millióért végezheti el a föntebb megjelölt közút-fejlesztési munkákat. A vonatkozó szerződés folyó év március 13-án megköttetett.
A két tervezői részprojektből álló beszerzés végleges összértéke 768,6 millió forint, plusz ÁFA, szemben az előzetes értékbecslésben a tervezői feladatokra előirányzott 817,9 millió forinttal.
A pályázati eredményeket közzétevő hirdetmény elérhető ITT.