Immár tíz éve együtt a KALOhírek az Olvasókkal! Persze, nem mindegyikkel, hiszen tíz év alatt sok minden változott: gyorsabb, nagyobb teljesítményű számítástechnikai rendszereken egyre kifinomultabb szoftverek, alkalmazások futnak, robbanásszerűen nőtt az internethez való hozzáférés és sávszélesség, ami az okostelefonok gyors elterjedésével újabb lendületet vett, így ma sokkal szélesebb réteghez szólhatunk és láthatjuk el helyi hírekkel, érdekességekkel, információkkal, mint utunk elején. És portálunk is igyekezett fölvenni a kesztyűt, a technikai háttér folyamatos fejlesztése mellet lépésről lépésre mindig újdonságokkal bővítettük, színesítettük tartalmi kínálatunkat is, így mára több mint 24 ezer hírünk jelent meg, közel 80 ezer fotóval illusztrálva, és több videósorozatunk is gyorsan közkedveltté vált. Azok kedvért, akik nem a kezdetek óta vannak velünk, csikóugrásokban felidézzük első tíz évünket, arra kérve Olvasóinkat, hogy tartsanak velünk a következő, legalább ilyen „pörgős” tíz évben is! De most ünneplésnek van itt az ideje, és érdemes lesz velünk ünnepelni, mert az első kerek évfordulónkat egy sor kis videóval, az első Duna-parti KALOhírek piknikkel tesszük emlékezetessé, csattanónak pedig egy nagyszabású nyereményjátékon vehetnek részt Olvasóink, amelynek nyertese a KALOhírek első tíz évének emlékére tíz gramm arannyal lehet gazdagabb!
Tíz éve, amikor egy lelkes csapat jó ritmusérzékkel hozzálátott a térség első hírportáljának életre hívásához, kevesen hittek a sikerben, és talán köztük sem volt senki, aki ilyen gyors fejlődésben reménykedett.
Persze, tudtuk, hogy az internetes hírek piaca folyamatosan bővülni fog, számítottunk rá, hogy a fiatalok egyre jobban összenőnek majd az új technikai megoldásokkal, de ki gondolta volna akkor még, hogy mostanára a nagymamák közül is nagyjából minden másodiknak szélessávú internetes hozzáférése, Facebook-profilja és kialakult internet-használati szokásai lesznek?! Vagy akár csak azt, hogy mostanára – kevés kivételtől eltekintve, köztük sportszerkesztőnkkel, Tamás Ferenccel – minden zsebben multimédiás okostelefon lapul majd, olyan felbontású videokamerával fölszerelve, amit akkoriban még a közepes, sőt talán a jobb turista-fényképezőgépek sem tudtak?!
Szóval, reménykedve, de sok bizonytalanság közepette, úgy szűk 11 éve elkezdődött a tervezgetés.
Hónapokkal a KALOhírek indulása előtt összeültek portálunk kiadója, a Kalomédia Kft. akkori tulajdonosai, és egy új műfajt meghonosítását határozták el térségünkben: úgy döntöttek, online "lapot" indítanak, meglovagolva az akkoriban világszerte lendületesen növekvő internetes piac hullámait. Borbély Gábor és Szakál Tibor toborozta a csapatot, kitartásuk, személyes kapcsolataik, kifogyhatatlan ötlettáruk lendítette mozgásba az első térségi hírportál beindításának előkészületeit.
A név keresése sok vállalkozás esetében az első nagy próbatételt jelentő, hajtépős feladat. Rengeteg rosszabbnál rosszabb, vagy kevésbé rossz név vetődött fel a névkereső börze során. Akkoriban divat volt KALO-val kezdeni az új induló vállalkozások nevét, végül a sok rossz megoldás közül a KALOhírek név kimagaslott, mivel
annyira szar, hogy má’ jó! A szlogen „A térség első hírportálja” lett, az első logó kalocsai kék és a piros színekkel operált.
Több hónapos felkészülés, majd néhány hétnyi nem alvás, körömrágás, ideges telefonálgatás, intézkedés, ajtócsapkodás és egyebek után, 2007. december 1-jén, Katusné Dávid Edit főszerkesztői munkája mellett élesben is elindult a KALOhírek.hu.
Az akkori dizájn érthető módon árnyéka sem volt a mainak – e téren is sokat fejlődtünk, ahogyan nőttek az elvárások és a technikai lehetőségek is.
Ám a lendületes műszaki fejlődésnek van egy nem kívánt mellékhatása: az eszközök gyors avulása, esetenként a régi és az újabb technika illeszthetőségének hiánya, kiegészülve az adathordozók meghibásodásából származó adatvesztésekkel végeláthatatlan adatmezőket ragasztottak talán örökre nyugalomba vonuló szervereken és leselejtezett winchestereken, bőséges merítést adva a távoli jövő digitális régészeinek…
A stábról sem igen maradtak fotóink azokból az időkből. Szerencse, hogy meg tudjuk mutatni, pontosan mit láthatott, aki a nyilvános indulás után néhány nappal felkereste portálunk címoldalát:
Akkor még mi sem gondoltuk volna, hogy
A Facebook-sztori
Kétségkívül nagy lökést adott az internetes demokrácia kialakulásának és megszilárdulásának a közösségi oldalak létrejötte, és – kiváltképp a Facebook – megerősödése. Ma már szinte lehetetlen vállalkozást vezetni, naprakész kapcsolatot tartani az ügyfelekkel, partnerekkel, korszerű marketinget folytatni Facebook nélkül.
Egy online médium számára az ilyen internetes felületek kínálta legfontosabb lehetőség a hírverés gyorsasága mellett az interaktivitás. Az ilyen, interaktív fórumok pedig hű tükrét adják a társadalom egészének, így a kulturált, bár eltérő vélemények, építő jellegű megjegyzések és kritikák, előremutató javaslatok ugyanúgy megjelennek egy-egy megosztott tartalom alatt, mint stílusukban és tartalmukban is vállalhatatlan kommentek.
Sajnos a tapasztalat az, hogy a statisztikáink e téren nem sokkal jobbak az országos átlagnál: a megosztott cikkeink alatt gyakran jelennek meg személyeskedő hangvételű, rosszindulatú megjegyzések, esetenként minősíthetetlen, nyilvánosság elé – de talán semmiféle emberi kommunikációba – nem való stílusban, hol a portálnak, hol a cikk főszereplőjének vagy szerzőjének címezve, máskor a kommentelők egymás közt anyázódnak úriasan, vagy valaki egészen mást – szomszédot, postást, kormányt, ellenzéket, meteorológust (…) – szapulnak bőszen…
Azért – mivel sok helyben termett érték közvetítésében vállalunk szerepet – gyakori a dicséret és a gratuláció is a bemutatott eredményeket elérők felé, és az sem ritka, hogy hasznos többlettartalommal, vagyis új információval, tippel, bizonyítékkal, érvvel vagy javaslattal gazdagítják olvasóink az adott cikk témájában forgó közbeszédet.
A NEM ÉPÍTŐ MEGJEGYZÉSEKET TEVŐK NEVÉBEN MI KÉRÜNK ELNÉZÉST!
Tíz év nagy idő…
Sok-sok változás kísérte ezt az időszakot, nemcsak a technikai fejlesztések, kísérletezések, csiszolgatások terén, hanem kollektívánk összetételében is. A portálunkon megjelent közel negyedszázezer cikk a már említett filmünkben bemutatkozó csapaton túl még rengeteg más, lelkes munkatárs alkotóerejét és kitartását dicséri.
Itt kell tehát megragadnunk az alkalmat, hogy köszönetet mondjunk azoknak, akik a kezdeti, legnehezebb időszakban is kitartottak, vagy az óta bármiben segítettek előrébb jutni, vagy a mindennapi feladatokat ellátni a KALOhírek háza táján.
ŐK AZOK, AKIK NÉLKÜL A KALOHÍREK NEM LEHETETT VOLNA, S MA SEM LEHETNE AZ, AMI:
(Itt betűrendben)
– Ács Judit – András Róbert – Benke Ferenc – Bényi Eszter – Boda Zsuzsanna – Borbély Gábor – Borbély Petra – Borbély Sándor – Borbély-Juhász Ágnes – Buruzs Tímea – Deák Gábor – Deákné Szabó Nóra – Erdélyi Huba – Fegyvári Vanda – Fodor Péter – Gáll Tibor – Gerényi Annamária – Gulyás Boglárka – Ház Szilvia – Hirsch Zsolt – Illés György – Irtz Gábor – Jenei Tibor – Katusné Dávid Edit – Koncsik István – Kopasz Gábor – Lovass-Nagy Anna – Mayerné Répási Adrienn – Mészáros Boglárka – Orbán Gábor – Papp Gábor – Rimai Edit – Simon László – Sipos Roland – Stadlerné Rausch Réka – Szabó Dóra – Szabó István – Szakál Tibor – Szakálné Cselik Mariann – Szűcs Brigitta Zita – Tamás Ferenc – Tóth Barna – Tóth Dániel – Tóth Tibor – Török Andrea – Török Ferenc – Vén Anita – Vén István – Vörös István – Zsiga Ferenc –
[Reméljük nem felejtettünk ki senkit! Ha valaki mégis hiányolná a saját, vagy valamely ismerőse nevét a fenti névsorból, kérjük, jelezze nekünk!]
Minden kezdet nehéz
A KALOhíreknek kezdetben napi párszáz látogatója volt. Sok írásunkra csak néhány tucat olvasó kattintott rá, kis iróniával azt is mondhatnánk, csak az olvasta, aki név szerint szerepelt benne. Akkoriban néhány száz olvasóval már majdnem elégedettek is voltunk – hozta a kötelezőt –, bár sikernek az ezer fölötti olvasószámot könyveltük el.
Hol vagyunk ma már ettől?!
Szerkesztőségünk apparátusa is évről évre nőtt, és az idő múlásával egyre gyakrabban vették át cikkeinket – hivatkozva, vagy szabályos hivatkozás nélkül – más sajtótermékek is.
Az ezer olvasó alatti cikkek gyakorlatilag bukásnak számítanak, bár nem bánjuk, ha a cikkben közvetített információ a város, illetve annak lakossága, köztük Olvasóink számára fontos, értékes, hasznos.
Viszont
SOKSZOR BENNÜNKET IS MEGLEPŐ KARRIERT FUTNAK BE ÍRÁSAINK, ESETENKÉNT TÖBB TÍZEZRES OLVASÓTÁBORT, ÉS ALKALMANKÉNT ORSZÁGOS ÉRDEKLŐDÉST ELÉRVE, MÉDIAHIVATKOZÁSOK TÁRGYÁT ADVA.
Tudni kell, hogy indulásunk után évekig igen szűkös költségvetésből gazdálkodtunk.
A portál népszerűségének, az elérési adatok, statisztikák számainak gyors ütemű növekedésével sajnos nem nőtt egyenes arányban a KALOhírek büdzséje.
Akkoriban még nem sok helyi vállalkozás látott fantáziát abban, hogy az addig megszokott reklámlehetőségek helyett hirdetéseivel egy ilyen vállalkozást támogasson.
Mára ebben is sikerült áttörést elérnünk,
EGY-EGY KÉTHETES KAMPÁNYBAN 25.000 LÁTOGATÓT TUDUNK CÉLZOTTAN, DIREKTBEN ELÉRNI,
azaz 25.000 potenciális vásárlóhoz jut el a hirdető üzenete egyedi, kreatív módon.
Egyre többen értik, elismerik, használják az eléréseinkből adódó lehetőségeket.
KALOhírek,
a kezdeményező, …
Portálunk népszerűsítésére, brandjének erősítésére különböző akciókat, programokat szerveztünk. Online gyermekszépségversenyünk, saját újításként indított tablószépségversenyeink eseményszámba mentek a térségben. Bulikat, nyereményjátékokat szerveztünk, kispályás focikupát szponzoráltunk…
Mindezt amellett, hogy
EREDETI CÉLUNKAT NEM FELEDVE, S NEM FELADVA MIND SOKRÉTŰBBEN, SZÍNESEBBEN ÉS GAZDAGABBAN KÖZVETÍTETTÜK TÉRSÉGÜNK TÁRSADALMI, POLITIKAI KÖZÉLETÉNEK, GAZDASÁGI SZELLEMI ÉLETÉNEK, SPORTBERKEINEK HÍREIT.
… a sokszínű, …
Tudósítottunk kulturális rendezvényekről, közösségi eseményekről, programokról – vagy hirdettük azokat –, onlájn felületünkön erősítettünk helyi hagyományokat, népszerűsítettünk itteni értékeket, örökségelemeket, és bemutattunk helyi arcokat, vállalkozásokat, személyiségeket, illetve megsüvegelésre méltó teljesítményeiket, eredményeiket.
… a hiteles …
A KALOhírek mint induló médiaorgánum számára a legfontosabb szempont mégis a hitelesség volt. Hosszú idő kitartó, és sokszor méltatlan megjegyzéseitől, és bizalmatlankodásaitól kísért munkájának gyümölcseként az Olvasók egyre nagyobb számban kezdtek bizalommal fordulni portálunkhoz, rendszeresen megbizonyosodva a cikkeink információinak megalapozottságáról, értesüléseink megbízhatóságáról.
… és népszerű hírforrás
A BEFEKTETETT MUNKA MEGTÉRÜLT: A PORTÁL LÁTOGATOTTSÁGA, BEFOLYÁSA, A KÖZBESZÉDET TEMATIZÁLÓ ÉS A HÍREK HÁTTERÉT FELTÁRÓ SZEREPE NŐTTÖN NŐTT, ÍGY EGYRE KÍVÁNCSIBBAN – ÉS EGYRE TÖBBEN – VÁRTÁK OLVASÓINK, HOGY EGY-EGY TÉMÁBAN MIT TUDOTT MEG PORTÁLUNK.
A legnagyobb büszkeség volt e sorok írója számára, amikor azt hallotta a városban járva-kelve valamely furcsa, tréfának tűnő – de valós – hír hitelének igazolására:
Biztos igaz, fönn van a KALOhíreken
LEG-LEG-LEG
Legelső cikk a KALOhíreken: Képek a városról címmel 2007. november 30-án jelent meg a portálon.
Legelső videó: „A Miss Alpok Adria Nemzetközi Szépségverseny” című cikkünk kísérő anyagaként 2007. december 5-én jelent meg.
A legolvasottabb cikk: Dr. Kazacsay László főorvos a szülészeti-nőgyógyászati osztály vezetője – ezt a 2016. március 1-jén megjelent írásunkat 31.000 érdeklődő olvasta.
A legolvasottabb Napi gyors hír: Sajnálattal vesszük tudomásul, hogy a legnagyobb érdeklődést rendszerint a tragédiákról, katasztrófákról szóló hírek váltják ki. Ilyen volt a legolvasottabb Napi gyors hírünk is, amelyre több mint 51 ezren kattintottak rá. Érthető, hogy a tízéves fennállásunk ünneplését nem szeretnénk sebek föltépésével terhelni.
Ellenben a második legolvasottabb Napi gyors bejegyzésünk, bár még mindig szomorú történet, sőt, tragédia, ám szerencsére nem emberéletet érintett: Halálos gázolás a Városházánál – Az áldozat egy őzike Ezt a 2017. május 9-én publikált írást 12 ezren látták.
Legnézettebb videó: Doku 3. rész – Holló Mátyás (2017. 10. 16.)
Legrövidebb videó: „Lájön” – másodpercenként kb. 300 néző jutott.
Legtöbb fotóval illusztrált cikk: Bikák, bikák, Aerobikák! – Megvédte címét Bodnár Erika csapata 2017. 05. 28. [293 publikált fotóval]
Legtöbb Facebook-lájkot kapott bejegyzés: Csípünk Kalocsa! (672)
Legtöbbször használt címke: dr. Bálint József [Ez utóbbival kapcsolatban megjegyzendő, hogy címkézést csak a 2015-ös fejlesztés óta alkalmazunk – A szerk.]
Új utakon
2011-től Juhász Ágnes személyében új főszerkesztő irányítja a hírportálunknál folyó munkát.
Két évvel később, 2013-ban a Kalomédia Kft. élén is változás történt, majd 2014-ben a cég teljes tulajdonosi köre kicserélődött.
A vezetésváltás a tartalomszerkesztésnek és a dizájnnak is új lendületet adott. A tartalom színesítése végett népszerű, új rovatokat indítottunk, miközben a sokoldalúság és hitelesség irányelvei mellett az addig is fontos szempontot jelentő függetlenség minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott.
Egyidejűleg olyan fejlesztés zajlott a háttérben, amely – a más esetekre alkalmazott „ráncfelvarrás” kifejezésre utalva – fölért egy teljes bőrátültetéssel, a csontrendszer és minden belső szerv transzplantációjával ötvözve. Talán csak az erek – a kábelek – maradtak, de azóta azokat is megvastagították az internetszolgáltatók…
A portál jelenlegi, negyedik verziója 2015-ben készült el, amely akkora technikai előrelépés volt szerkesztőségünk számára, hogy
ÚGY ÉREZTÜK: A KALOHÍREK A SZERKERSZTŐSÉGGEL A FEDÉLZETÉN SIKERESEN HOLDRA SZÁLLT!
A korábbi anyagainkat archívumba gyűjtve egy külön felületen tettük hozzáférhetővé, az új technikánk adta lehetőségekkel pedig csak apránként tanultunk meg megfelelően élni, hiszen amíg mi csak néhány éve, szorgos autodidakta módjára tanultuk az online média túlságosan nagy könyvtári irodalommal amúgy sem rendelkező műfaját, addig az
ÚJ PORTÁL TECHNIKAILAG BÁRMELY NAGY, ORSZÁGOS PORTÁL MŰSZAKI HÁTTERÉVEL FELVETTE A VERSENYT, ÉS MA IS ÁLLJA A SARAT, Amiért köszönet a Silicon dreamsnek.
A bővülő technikai lehetőségek nyomán saját gyártású videós anyagok tömkelege került az Olvasók elé, általában elég kedvező fogadtatással, ami további előrelépésre sarkallt bennünket: KaloTYÚB néven saját csatornát is létrehoztunk. Videós anyagainkat elsődlegesen általában azon publikáljuk.
2007-től 2018-ig, az nem tizenegy év?
De!
Szerkesztőségünk tavaly december közepén – szűk körben – már megünnepelte a KALOhírek tizedik születésnapját. Akkor határoztuk el, hogy a 2018-as évet a mögöttünk álló tíz év megünneplésének szenteljük, bevonva ebbe Olvasóinkat is. A téli ünnepekkel tűzdelt időszak amúgy sem alkalmas a nagyobb ünnepségek szervezésére, a téli idő a szabadtéri rendezvényeknek se kedvez, ezért úgy döntöttünk, hogy inkább későbbre halasztjuk és időben kicsit elnyújtjuk az ünneplést, hogy igazán megadhassuk a módját!
Az elmúlt időszakban sokat dolgoztunk, szerkesztőségi megbeszéléseket tartottunk, cikkeket írtunk, képeket válogattunk a sok tízezerből, hogy olyan tartalmakat készítsünk elő olvasóinknak, amelyek segítségével visszatekintést adhatunk a mögöttünk hagyott tíz évre, illetve bepillantást engedhetünk szerkesztőségünk munkájába, mindennapjaiba.
E célt szolgálták már közölt rövid videóink – egyikben Tamás Fecó számítástechnikai felkészültségéről, másikban a szerkesztőségi összhangunkról rántottuk le a leplet, a harmadikban Zsiga Ferencet lényegre törő oldaláról ismertettük meg.
Ám mindez csak melléktermék: akik az elmúlt napokban követték írásainkat, már tudják,
felkértük Tóth Dani filmkészítőt, hogy készítsen rólunk egy imázsfilmet.
De igazit! Őszintét. KALOhírekeset.
Sikerült!
Legalábbis szerintünk, és reméljük Olvasóinknak is tetszeni fog! Itt látható!
A TOVÁBBIAKBAN IS SOK IZGALOM VÁR MÉG OLVASÓINKRA, ÜNNEPELJÉK VELÜNK PORTÁLUNK TÍZÉVES FENNÁLLÁSÁT!
Hogyan tovább?
Tíz év nagy idő, de ahhoz nem elegendő, hogy most hanyatt dőlhessünk, és süttessük a hasunkat. Túl azon, hogy a folyton változó világ kihívásainak folyamatosan meg kell felelnünk, saját magunk által kitűzött cél, hogy – az igényes, és sokrétű tájékoztatásból sem adva alább – egyre szórakoztatóbbá tegyük portálunkat. Ezért a jövőben még több könnyen emészthető, de tartalmas videóval, a közösségi médiában még intenzívebb és interaktívabb jelenléttel fogjuk megpróbálni behálózni Tisztelt Olvasóinkat!
LEGYENEK TEHÁT ÓVATOSAK!
Hogy nem tréfálunk, azt az is mutatja, hogy máris a birtoklási vágy atavisztikus érzését próbáljuk felkorbácsolni:
TETSZIK A KALOHÍREK? JÁTSSZON VELÜNK TÍZ GRAMM ARANYÉRT!
NEM TETSZIK A KALOHÍREK? MOST LEHÚZHAT MINKET 10 GRAMM ARANNYAL!
A KALOhírek sorsot húz – Nyereménykedjenek!
Már a portál indulásakor is nyereményjátékot szerveztünk, akkor sem kakasnyalóka volt a fődíj, egy laptopot vihetett haza a szerencsés nyertes. Most, a 10. évfordulónk kapcsán szintén nyereményjátékkal jelentkezünk, és most sem aprózzuk el:
A Facebook oldalunkon feltett öt kérdésre helyes választ adók között egy nyakláncot sorsolunk ki a Csamangó Óra és Ékszer Üzlet kínálatából, amely a KALOhírek portál első tíz esztendejét tíz gramm aranyba sűrítve fűzi föl.
A fejtörő egyébként nem állít senkit megoldhatatlan feladat elé:
A VÁLASZOKAT EGYTŐL-EGYIG MEGTALÁLJÁK E CIKK SZÖVEGÉBEN!
Válaszoljanak tehát helyesen mind az öt kérdésre a Facebook bejegyzésünk alá írt kommentben, és nyerjenek tőlünk 10 gramm aranyat!
A sorsolás augusztus 3-án lesz a Facebookon, egy élő videó keretében.
További részletek ebben a cikkben.
És végül, de nem utolsó sorban:
ERRŐL SE MARADJON LE SENKI!
Augusztusban első KALOhírek piknik a meszesi Duna-parton
Úgy gondoltuk, itt az ideje, hogy a virtuális térből kilépve a való világban is találkozzunk Olvasóinkkal!
Ezért saját szervezésű rendezvényekkel is egyre gyakrabban fogunk jelentkezni.
Elsőként KALOhírek piknik címmel családias hangulatú, egész napos programot rendezünk a Meszes Beachen augusztus 11-én, szombaton, ahová szeretettel várjuk minden Kedves Olvasónkat!
Készülünk strandfoci-, tollas-, és röplabdabajnoksággal, gyerekeknek kőfestő-, illetve homokvárépítő-versennyel, sok zenével, jókedvvel, barátsággal, tábortűzzel, szalonnasütéssel és még sok minden mással…
De erről majd később, egy külön cikkben!
Jövőkép
ÚGY VÉLJÜK, A FENTIEKBEN LEÍRTAK, MINDEZ CSAK A KEZDET VOLT.
Látva az onlájn műfaj elérési lehetőségeinek exponenciális bővülését, párosulva a hírfogyasztói szokásoknak az interneten elérhető információk és orgánumok felé fordulásával, valamint kiegészülve a robbanásszerű technológiai fejlődés – beleértve a multimédiás mobiltelefonok és okoseszközök forradalma – nyújtotta lehetőségekkel, hisszük, hogy
A KALOHÍREK ARANYKORA NEM AZ ELMÚLT TÍZ ÉV VOLT, HANEM A KÖVETKEZŐ ÉVTIZEDEKBEN JÖN EL!
Tartsanak továbbra is velünk!